วันอาทิตย์ที่ 6 มิถุนายน พ.ศ. 2553

Cost center

Cost center หรือ หน่วยต้นทุน เป็นสิ่งที่เวลาการตั้งค่าในโปรแกรม ERP นั้นเป็นสิ่งสำคัญ และจำเป็นต่อการบริหารและการเรียกดูรายงานด้วย ซึ่งผมลองรวบรวมความหมายของคำว่า Cost center ที่เป็นภาษาไทยคือ หน่วยต้นทุน ไว้ดังนี้

ซึ่งสรุปที่ผมเข้าใจจากการรวบรวมครั้งนี้คือ Cost center คือ ตัวไว้แบ่งต้นทุนให้เป้นสัดส่วนในการทำงานการผลิต การบริหาร รวมทั้งให้ทราบต้นทุนในหัวข้อต่างๆ ได้ด้วย



Cost center คือ การแบ่งซึ่งเพิ่มให้กับต้นทุนขององค์กร แต่ไม่ได้เพิ่มโดยตรงกับกำไรขององคกร
http://en.wikipedia.org/wiki/Cost_centre_%28business%29

a cost centre is a division that adds to the cost of an organization, but only indirectly adds to its profit.



Cost center คือส่วนหนึ่งขององค์กรซึ่งไม่ได้เป็นกำไรโดยตรงของสินค้าและเพิ่มเป็นต้นทุนที่ให้บริษัททำงานได้

http://searchcrm.techtarget.com/definition/cost-center

A cost center is part of an organization that does not produce direct profit and adds to the cost of running a company.
------------------------------


Cost center คือการระบุ เขตภูมิภาค เครื่องจักร หรือ บุคคล ซึ่ง เป็นต้นทุนทางตรง และ ต้นทุนทางอ้อม ที่ถูกแบ่งไว้ลงบัญชี

http://www.businessdictionary.com/definition/cost-center.html
1. Defined geographical area, machine, or person to whom direct and indirect costs are allocated.

การทำให้แบ่งอย่างชัดเจนของ กอง ภาค หน่วย หรือ หน่วยงาน ซึ่งผู้จัดการเป็นคนรับผิดชอบสำหรับต้นทุนเพื่อเป็นต้นทุนงบประมาณ

2. Distinctly identifiable department, division, or unit of firm whose managers are responsible for its all associated costs and for ensuring adherence to its cost-budgets. Also called cost pool.


ส่วนประกอบของการผลิตที่ไม่ก่อให้เกิดรายได้ขององค์กร ที่ต้นทุนได้ถูกแบ่งและสำหรับผู้ที่มีหน้าที่รับผิดชอบ
http://www.answers.com/topic/cost-center

Non-revenue-producing element of an organization, where costs are separately figured and allocated, and for which someone has formal responsibility.
--------------

ส่วนประกอบของธุรกิจหรือองค์กรอื่นๆ ซึ่งที่ต้นทุนสามารถแยกออกมาได้ โดยส่วนหัวของแต่ละส่วนประกอบจะสามารถบันทึกเป็นบัญชีค่าใช้จ่าย โดย Cost center เป็นพื้นฐานขององค์กรขนาดใหญ่ที่ไว้ระบุหน้าที่รับผิดชอบและการควบคุมต้นทุน

http://financial-dictionary.thefreedictionary.com/Cost+centre


cost center
A segment of a business or other organization in which costs can be segregated, with the head of that segment being held accountable for expenses. Cost centers are established in large organizations to identify responsibility and to control costs.

-------------------------

Cost Center
A department or other section of a company where managers are directly responsible for costs. For example, consider a company that has a manufacturing department, a research and development department, and a payroll department. Each department could be a cost center, and the directors of each department would be responsible to keep costs to as low a level as possible. The company thus accounts for each cost center separately, which allows managers to take immediate responsibility for cost growth and credit for cost cutting.

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น